Πολλοί
εκτροφείς αρέσκονται να εκπαιδεύουν τα timbrado με ήχους, κάποιοι
δημιουργώντας ήχους της αρεσκείας τους ή δανείζοντας από κάποιους άλλους
ακόμη και από το διαδίκτυο. Κάποιοι άλλοι ηχογραφούν κάποιο-α πουλί-α
από
το-α δικό-ά τους, τους επονομαζόμενους δασκάλους. Σε αυτή την περίπτωση
προσπαθούμε να ηχογραφήσουμε το πουλί που εκτός του ότι είναι αρκετά
κοντά στο γούστο μας, έχει καθαρή φωνή, ωραία χροιά,χωρίς λάθη στο
τραγούδι του και χωρίς αρνητικές νότες - γρατσουνιές.
Η εκπαίδευση με ήχο μας δίνει την δυνατότητα να προσθέσουμε ή και να αφαιρέσουμε κάποιες φωνές από αυτές που υπάρχουν στο ρεπερτόριο των πουλιών μας "φτιάχνοντας" τα "φετινά" πουλιά πιο κοντά στο γούστο μας.
Όποιον τρόπο και να ακολουθήσει ο εκτροφέας έχει τα θετικά και τα αρνητικά του. Για παράδειγμα η εκπαίδευση με δάσκαλο μπορεί πολύ πιο εύκολα να μεταφέρει τις φωνές, αφού πέρα από τ' ακούσματα, τα εκπαιδευόμενα καναρίνια μπορούν να παρακολουθήσουν και την γλώσσα του σώματος, με ποιον τρόπο λέει την κάθε νότα και το πώς είναι το ράμφος του ανοιχτό κλειστό κλπ. πράγμα που δεν μπορεί να γίνει όταν χρησιμοποιείται ήχος.
Όταν η εκπαίδευση γίνεται με ήχο, καλό θα είναι να επαναλαμβάνετε κατά την περίοδο της επόμενης πτερόροιας με τον ίδιο ήχο που έγινε και η πρώτη εκπαίδευση.
Καλό θα ήταν όταν χρησιμοποιείται ήχος, πέρα του όσο πιο καλές θα πρέπει να είναι οι νότες θα πρέπει να είναι όσο πιο καθαρές γίνεται, με την καλύτερη ακουστική στον χώρο και η ένταση να μη ξεπερνάει ένα ζωντανό καναρίνι.
Η εκπαίδευση με ήχο μας δίνει την δυνατότητα να προσθέσουμε ή και να αφαιρέσουμε κάποιες φωνές από αυτές που υπάρχουν στο ρεπερτόριο των πουλιών μας "φτιάχνοντας" τα "φετινά" πουλιά πιο κοντά στο γούστο μας.
Όποιον τρόπο και να ακολουθήσει ο εκτροφέας έχει τα θετικά και τα αρνητικά του. Για παράδειγμα η εκπαίδευση με δάσκαλο μπορεί πολύ πιο εύκολα να μεταφέρει τις φωνές, αφού πέρα από τ' ακούσματα, τα εκπαιδευόμενα καναρίνια μπορούν να παρακολουθήσουν και την γλώσσα του σώματος, με ποιον τρόπο λέει την κάθε νότα και το πώς είναι το ράμφος του ανοιχτό κλειστό κλπ. πράγμα που δεν μπορεί να γίνει όταν χρησιμοποιείται ήχος.
Από την άλλη, στην
περίοδο της πτερόροιας το καναρίνι - δάσκαλος σταματάει το
κελάημα, σε αντίθεση με τον ήχο που συνεχίζει το έργο του. Σε αυτή την
χρονική περίοδο μια καλή λύση είναι να έχουμε ηχογραφήσει τον δάσκαλο
και να βάζουμε να παίζει η ηχογράφηση όσο διαρκεί η πτερόροια.
Όταν η εκπαίδευση γίνεται με ήχο, καλό θα είναι να επαναλαμβάνετε κατά την περίοδο της επόμενης πτερόροιας με τον ίδιο ήχο που έγινε και η πρώτη εκπαίδευση.
Κατά την άποψη μου, δεν θα ήταν καλό κάθε χρόνο να αλλάζουμε τον ήχο
(μπορούμε να προσθέσουμε ή να αφαιρέσουμε λίγες νότες) αλλά να
προχωρήσουμε με τον ίδιο ήχο προσπαθώντας από γενιά σε γενιά να "το
περάσουμε" στο DNA των καναρινιών μας.
Παρακολουθώντας κάποια σεμινάρια από αξιόλογους κριτές διαπίστωσα ότι ο
καθένας έχει τον δικό του τρόπο εκπαίδευσης και μάλιστα κάποιες φορές οι
ίδιοι κριτές την μία φορά να μας προτείνουν τον Α τρόπο εκπαίδευσης και
την άλλη χρονιά τον Β.
Θέλω να πιστεύω ότι και αυτοί κάνουν τους πειραματισμούς τους ως προς το
ποιος τρόπος φέρνει καλύτερα αποτελέσματα.
Καλό θα ήταν όταν χρησιμοποιείται ήχος, πέρα του όσο πιο καλές θα πρέπει να είναι οι νότες θα πρέπει να είναι όσο πιο καθαρές γίνεται, με την καλύτερη ακουστική στον χώρο και η ένταση να μη ξεπερνάει ένα ζωντανό καναρίνι.
Ο ήχος δεν θα πρέπει να παίζει καθ'όλη την διάρκεια της ημέρας (κανένα
πουλί δεν κεκαηδάει όλη την ώρα) αλλά να υπάρχουν κενά μεταξύ τους
ανάλογα με την περίοδο στην οποία βρίσκεται το πουλί (απογαλακτίσμος,
πτερόροια, εγκλωβισμός - προετοιμασία για τους διαγωνισμούς).
Η παρακάτω εικόνα μπορεί να βοηθήσει στο πώς μπορούμε εύκολα να πετύχουμε την εναλλαγή ήχου/παύσης και τούμπαλιν.
Κλείνοντας, θα σε παρότρυνα να κάνεις κι εσύ τους πειραματισμούς σου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου